خوش آمدید

جستجو

تبلیغات





نکات کلیدی حبس طولانی نفس


    Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA

    /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin:0cm; mso-para-margin-bottom:.0001pt; mso-pagination:widow-orphan; font-size:10.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif";}

    چند نکته کلیدی در رابطه با حبس طولانی تر نفس

    سلام خدمت تمامی دوستان و همراهان عزیزم

    با توجه به درخواست تعدادی از دوستهای عزیز مبنی بر اینکه چطوری میتونند زمان حبس نفسشونو طولانی کنند ؟با توجه به اینکه در مطالب قبلی ،مفصل در باره انجام تمرینهای فیری دایو توضیح دادم  اما باز تصمیم گرفتم مطلب امروز مو به این بپردازم البته به صورت ساده تر.

    قبل هر چیز میبایست به این اشاره کنم که هیچ موفقیتی بدون زحمت و تمرینهای مداوم بدست نمیاد ، اگر قصد دارید یک فیری دایور حرفه ای باشید فقط میبایست به خودتون زحمت بدید و سخت تمرین کنید ضمن آنکه باید آستانه صبرتونو بالا ببرید تا سریع ناامید نشید ، هیچ موفقیتی یک روزه بدست نمیاد.

    بگذریم و بپردازیم به مطلب امروز ، نکاتی که در زیر میخونید فقط به عنوان مکملی برای تمرینهای فیری دایو است که در مطالب قبلی مفصل توضیح دادم ، پس اگر تمرینهای قبلی رو تمام و کمال انجام دادید ودنبال راه حلی برای طولانی تر کردن حبس نفس خود هستید ،مطالب زیر میتواند بعنوان مکمل برای شما مفید باشد ولی اگر آن تمرینها را بدقت و به دفعات انجام ندادید مطالب زیر کمک زیادی به شما نمیکند.

    لازم بذکر است که مجددا عرض کنم که جهت فراگیری فیری دایو حتما حتما نزد یک مربی مجرب اقدام به فراگیری نمایید ،چرا که انجام این تمرینات به صورت سرخود احتمال آسیب دیدگی شدید اعضا بدن شمارا بدنبال خواهد داشت.

    اولین نکته قبل از همه نکات این است که در فیری دایو از بینی خود نباید استفاده کنید تمامی نفس کشیدنها از راه دهان صورت میگیرد و دوم اینکه باید بدونید هوای درون اسنورکل و درون نای شما ، هوای مرده محسوب و نامیده  میگردد.

    کلید اول ،دم صحیح : شما میبایست نفس کشیدن عمیق صحیح را یاد بگیرید به این صورت که زمان وارد کردن هوا از طریق دهان ،ابتدا هوا را به داخل شکم خود بفرستید ،بعد از پر کردن شکم از هوا ،هوا را بداخل ریه های خود هدایت کنید ،همزمان با پر شدن ریه از هوا شانه های خود را به سمت عقب بکشید ،با این عمل فضای بیشتری در سینه خود برای پر شدن ریه ها در اختیار ریه ها قرار میدهید ، پس از پر شدن ریه ها از هوا اکنون هوا را به سمت گلو و شانه های خود هدایت کنید در این لحظه احساس سنگینی زیادی بروی شانه های خود حس میکنید ،اکنون شما از نهایت ظرفیت بدن خود در رابطه با ذخیره هوا استفاده کرده اید.

    کلید دوم ،بازدم صحیح : شما میبایست زمانی که میخواهید نفستان را به بیرون بفرستید ،دقیقا بر عکس دم عمل کنید یعنی اول هوای داخل گلو و شانه های خود را خارج کنید ،بعد هوای داخل ریه ها و در آخر نیز هوای داخل شکم.

    تبریک میگم اکنون شما مهارت نفس کشیدن صحیح را فراگرفتید  ،با تکرار این تمرین ماهیچه های شکم و سینه خود را تقویت کنید.

    کلید سوم ،کنترل زمان  برای انجام صحیح دم و بازدم : زمان ورود هوا و پر شدن هوا در بدن خود را بدست آورید ، اکنون برای بیرون فرستادن هوا نیاز به 2 برابر بیشتر از زمان ورود وقت لازم دارید ، یعنی اگر پرشدن هوا در بدن شما 5 ثانیه زمان برد برای خروج آن ،10 ثانیه وقت بگذارید ، این تمرین به شما آموزش میدهد که چگونه از هوای ذخیره شده در بدنتان نهایت استفاده را ببرید ، برای انجام این تمرین کافیست به آرامی هوا را به بیرون هدایت کنید ،یادآور میشم که به هیچ عنوان هوا را زمان خروج بصورت قطع و وصل خارج نکنید بلکه آرام و یکدست از دهان خارج کنید

    کلید چهارم ،افزایش اکسیژن درون خون : بهترین زمان برای حبس نفس زمانی است که میزان اکسیژن محلول درخون بیش از زمانهای دیگر است ، برای بالا بردن میزان اکسیژن محلول در خون فقط کافیست قبل از حبس نفس ، چند دم و بازدم عمیق داشته باشید تا  در لبهای خود یک حالتی شبیه سوزن سوزن شدن خفیف احساس کنید این حالت وقتی بوجود میاد که میزان اکسیژن در خون شما بیش از زمانهای دیگر باشد، اکنون با یک دم عمیق (کلید یک) نفس خود را حبس نمایید.

    کلید پنج ،تمرکز : کلید پنجم را میتوان یکی از اصلی ترین نکات در حبس نفس حساب کرد، وقتی شما میتونید یک فیری دایور خوب و یا حبس نفس کار خوب باشید که افزار ذهن و مغز خود را در دست بگیرید و بر آنها مسلط گردید ، به همین دلیل است که در دوره های آموزشی فیری دایو حرکات یوگا نیز در تمرینات گنجانده و آموزش داده میشود ، شما باید در زمان حبس نفس افکار خود را به چیزهای جذاب معطوف نمایید حالا این جذابیتها میتواند از یک موزیک زیبا و مورد علاقه شما باشد تا فکر کردن به خاطرات زیبای شما اما تنها چیزی که نباید باشد فکر کردن به حبس نفس یا مدت زمان گذشته از حبس نفس شما ست ،هرگز به حبس نفس خود فکر نکنید.

    ودر آخر اینکه بسیاری از دوستهای عزیز برام ایمیل فرستادند که حدود 1 یا 1.5 دقیقه نفسشان را در منزل حبس میکنند اما وقتی در دریا هستند با این زمان 4 متر هم نمیتونند پائین برند ، یا تعدادی دیگر از دوستان برام نوشتند که با اینکه از دریا دور هستند اما الان دارند تمرینهای آیدا 2 و یا آیدا 3 را انجام میدهند ، من فقط در جواب این عزیزان میتونم بگم که یک شخصی که حبس نفس طولانی رو فراگرفته لزوما دلیل بر این نمیشود که یک فیری دایور هم شده باشه ، حبس نفس طولانی تنها یکی از تمرینها  و آموزشهای فیری دایور است ، برای فیری دایور شدن باید فنون زیادی را علاوه بر حبس نفس طولانی فرا گرفت از جمله آموزشهایی مانند : اکولایز سریع ، برداشت فشار ، عمود پایین رفتن و بالا آمدن و غیره

    با آرزوی موفقیت برای تک تک شما عزیزان


    این مطلب تا کنون 7 بار بازدید شده است.
    منبع
    برچسب ها : فیری ,زمان ,انجام ,هوای ,طولانی ,تمرینهای ,فیری دایو ,فیری دایور ,میزان ایژن ,هوای داخل ,هدایت کنید ,
    نکات کلیدی حبس طولانی نفس

تبلیغات


    محل نمایش تبلیغات شما

پربازدیدترین مطالب

آمار

تبلیغات

محل نمایش تبلیغات شما

تبلیغات

محل نمایش تبلیغات شما

آخرین کلمات جستجو شده